איך לקבל החזר מס באופן חוקי וללא כל סיכונים

המאמר מאת: רו”ח זיו כרסנטי

אחד המיתוסים בקרב בעלי עסקים הוא שמס הכנסה הוא מוסד מאיים ודורסני. הרשו לי לנפץ לכם את המיתוס הזה ולהראות לכם שמס הכנסה הוא ידידותי ביותר אם יודעים איך “להשתמש” בו. חוקי המס אמנם מורכבים ומסובכים, אבל אני רוצה להראות לכם, בצורה מאד פשוטה, איך להרוויח ממס הכנסה ולקבל החזר מס הכנסה. אני אתן לכם רשימה מאד פשוטה של נקודות – שהתשובה עליהן תיתן לכם את האינדיקציה לסכום החזר מס הכנסה לו אתם זכאים.

 

המונח החזר מס הכנסה כולל גם מיסים מיותרים שלא תשלמו, לעומת בעלי עסקים אחרים שמשלמים, הואיל ואין להם את האינפורמציה הנכונה – גם אם הם מטופלים על ידי רואה חשבון. יחד עם זאת, עצם העובדה שאתם מטופלים על ידי רואה חשבון לא מבטיח שתחסכו את המיסים להם אתם זכאים ותקבלו החזר מס הכנסה , כי לא כל רואי החשבון ערים בכל נקודת זמן לכל הנושאים הרלוונטיים ולכל האפשרויות שיכולות לזכות אתכם בהחזר מס הכנסה.

 

יתרה מזאת , אני גם אגלה לכם מה רואי החשבון לא היו רוצים שתדעו כי זה לא נוח להם.

הנושאים עליהם נדבר הינם:

  1. נראה דוגמאות להחזר מס הכנסה שלקוחות קיבלו בפועל
  2. נגלה את 5 הצעדים לחיסכון במס שיבטיחו שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם
  3. אדריך אתכם מה לדרוש מרואה החשבון
  4. אספר לכם מה רואי החשבון לא רוצים שתדעו

 

החזר מס הכנסה – דוגמאות

הגיע אלי לקוח שהיה מטופל על ידי רואה חשבון במשך שנים ושילם מע”מ על הכנסות מגוגל שהסתכמו בעשרות אלפי שקלים. אותו רו”ח יעץ ללקוח שההכנסות הללו חייבות במע”מ. כשהוא הגיע אלינו, אנחנו סברנו שהכנסות אלה פטורות ממע”מ, לכן הגשנו בקשה להחזר. ואכן, אותו לקוח קיבל החזר של 125,000₪. בעקבות המקרה הזה, כתבנו מאמר ומאז לא מפסיקים להגיע פניות בעניין זה מאנשים רבים שיש להם הכנסות מגוגל בכל מיני שיתופי פעולה.

 

לקוח נוסף שלנו עסק במסחר בני”ע. הוא שילם מע”מ על הרווחים במשך מספר שנים. הגשנו בקשה להחזר והלקוח קיבל החזר של כ 150,000₪. דוגמא נוספת היא עמותה שטופלה בידי רו”ח ושילמה מס שכר. כשראיתי שיש תשלום מס מיותר, הוגשה בקשה והעמותה קיבלה החזר של כ- 20,000 ₪. אלו אמנם דוגמאות קיצוניות אבל כל אחד יכול לנצל סעיפים נחבאים ולהרוויח בגדול החזר מס הכנסה והחזרי מס אחרים. לפעמים הרבה סעיפים קטנים מביאים בסך הכול לחסכון גדול.

 

האם קיבלת פעם החזר מס הכנסה ?

התחושה הזו, כשפתאום נכנס לחשבון הבנק סכום לא מבוטל, שיכול לעזור לך לצאת לחופשה שנמנעה מהמשפחה שלך, לקנות לילד מתנה שווה או לקחת אותו לטיול בר מצווה, לקנות לאשתך מתנה שווה ליום ההולדת או כל דבר אחר, זו תחושה שכולנו מייחלים לה. בכל פעם שאני מבשר ללקוח על קבלת החזר מס הכנסה , אני נהנה לראות את זיו פניו. הלקוח שמקבל את הכסף הזה, בין אם מדובר בסכום גדול או בסכום קטן, מבין כמה עצה טובה או שרות מוזל השתלמו לו.

 

במקרים רבים אחד מלקוחותינו נקלע לבעיה מול רשויות המס, כמו דרישת כספים גבוהה, ואין תענוג גדול מזה שאני מבשר לו שהסיפור נסגר ללא תשלום או אפילו בהחזר לאחר מאבק עיקש שניהלתי בשבילו.
ואתם יודעים מה , גם מס הכנסה אוהב להחזיר אם יש הצדקה ולעיתים רבות הם עושים את זה די מהר ואפילו בצירוף ריבית והצמדה פטורים ממס. מישהו כבר אמר לי “תכנית החיסכון הטובה ביותר היא כסף שהיה מונח במס הכנסה. הפרשי הצמדה וריבית שנתית בשיעור 4% פטורים ממס”.

 

אז קודם כל – איך להימנע מהפתעות….
אתם מכירים את המצב שבו אתם באים לחתום על הדוח השנתי לאחר שנגמרה שנת המס ואתם מתבשרים שנולד חוב חדש ובלי עין הרע גם גבוה ושמן עם אח קטן בשם ביטוח לאומי? אני ראיתי את פניהם של אותם בעלי עסקים שלא יודעים מהיכן לגרד את הכסף הזה כי הם כבר בזבזו אותו מזמן ואין להם שום מושג מהיכן לשלם את החוב כי העסק לא כל כך הולך השנה. אתם מכירים את המצב בו קיבלתם הודעה ממס הכנסה עם דרישה לתשלום קנסות ובסך הכול אין לכם שום קשר לעניין זה כי רואה החשבון שלכם טעה? אתם מכירים את זה שכל מה שאתם רוצים זה שקט נפשי , לעשות הכול כחוק כדי להימנע מטעויות ומעימותים עם מס הכנסה אבל אין לכם מושג איך עושים את זה נכון?

 

מה אנחנו צריכים לעשות או לא לעשות כדי שלא יקרה לנו מצב כזה ומה התוכנית שאני מציע?

הנה תוכנית 5 הצעדים שיישומם יביא לך החזר מס הכנסה. אם תיישמו את אחד או יותר הצעדים – מובטח לכם רווח !

  • תכנון מס תקופתי – אחת לחצי שני לפחות (אפשר גם אחת ל-4 חודשים) בקשו מרואה החשבון שיבצע הערכת מצב, יבדוק את נתוני העסק ויערוך אומדן לגבי המס שתם חייבים לאותו מועד. כמובן שלא לשכוח גם לבצע אומדן של חבות ביטוח לאומי כי מדובר באח של מס הכנסה. בדיקה כזו בידי איש מקצוע תימנע הפתעות בסוף השנה. כדאי מאד לערוך גם השוואה לנתוני השנה הקודמת כדי לקבל תמיכה לאומדן. לאחר ביצוע תכנון המס ניתן לקבוע אם המקדמות שאתם משלמים תואמות את המצב הקיים ואם לא, זה הזמן לתקן – עודף תשלומים יקוזזו כבר במהלך השנה ולא ייווצר לחץ תזרימי בשל תשלומי מיסים עודפים וחוסר. רואה החשבון יכול לבצע שינויים בשיעורי המקדמות – להעלות , להוריד ואף לבטל במידת הצורך.
  • ניהול ספרים , חשבוניות – אחד הנושאים החשובים ביותר הוא נושא ניהול ספרי החשבונות. החוק קובע שכל אחד, רופא מרדים כמו פועל זוטר, חייב לנהל ספרי חשבונות כגון חשבוניות, ספר הזמנות, הנהלת חשבונות כפולה או חד צדדית, ספר לקוחות וכדומה, וקובע לכל סוג עסק מהם הספרים אותם עליו לנהל על פי ישנם קריטריונים של תחום עיסוק, כמות מועסקים, היקף מחזור ועוד.דברים חשוב שתדעו כנותני שירותים:
    א. יש להוציא קבלה או חשבונית מס-קבלה על כל תקבול “מיד ובסמוך לקבלתו” .
    ב. חובה לנהל ספר הזמנות.התייעצות תקופתית עם רו”ח – בכל פגישה כזו יש תובנה חדשה ללקוח כי רק תוך כדי שיחה ניתן ללמוד מכם על נקודות שלא הייתם מודעים להן ששוות כסף .
  • הערכות לסוף שנת המס – נושא חשוב ביותר לתכנן את סוף שנת המס מבחינת חבות המס השנתית כי מי שמתכנן את סוף שנת המס , ישלם פחות מס! ניתן לבצע באמצעים חוקיים לגמרי פעולות שישפיעו על נטל המס וחבות המס השנתית. מעורבות רואה החשבון חיונית, כדי לוודא שכל הנעשה הוא חוקי ומוכר.
  • לא לעשות דוחות לבד – לא דוח שנתי ולא הצהרת הון. הדברים מורכבים ויש הרבה מהמורות מהן צריך להיזהר.

 

לסיכום 5 הצעדים:
אין קיצורי דרך וכל אחד צריך להפוך כל אבן על מנת להגיע למצב בו ימוצו כל זכויותיו כך שישלם את המינימום האפשרי למס הכנסה או יקבל החזר מס הכנסה לאחר שעשה כן בדיעבד!

 

הנה משהו שרואי החשבון לא ירצו שתדעו

רואה חשבון , בעל משרד רואי חשבון מטפל בלקוחות רבים. הוא מעסיק עובדים , בד”כ זוטרים שמנהלים לכם את התיק ורואה החשבון כמעט ולא טורח להסתכל על הנתונים אלא אם כן תדרשו זאת ממנו. הוא צריך ללמוד ולהכיר את פקודת מס הכנסה , תקנות מס הכנסה , חוק מעמ , תקנות מעמ ,חוק עידוד השקעות הון , פסקי דין בענייני מעמ ומס הכנסה של בית המשפט העליון ובתי המשפט המחוזיים– כל זה משתרע על פני אלפי עמודים וגם את חוקי העבודה וליישם אותם בבואו לערוך את תלושי השכר של עובדי הלקוחות ובמה לא. הכול, חוץ מלתת את תשומת הלב הראויה ללקוחות השקטים, אלה שלא יודעים מה לבקש, אז תפעלו בהתאם לרשימה.

 

קבלו רשימה של כל סוגי ההוצאות המוכרות בעסק – אם תהיה מול עיניכם רשימה כוללת של הוצאות מוכרות , הדבר יעזור לכם לזכור וליישם בעסק , תיכף נעבור על כמה סוגי הוצאות שרבים לא מודעים לכך שהן מוכרות ולא מיישמים אותן בעסק שלהם

 

הנה הרשימה המוזנחת של נושאים שלא כולם מודעים להן, כאלה שיחסכו לכם כסף

  • סיום תואר אקדמי
  • טיפול בילדים לחד הוריים
  • הוצאות בגין בני נטולי יכולת
  • תשלומים לקרן השתלמות ופנסיה
  • מתנות לאירועים של אנשים הקשורים לעסק, מתנות אחרות לאנשים הקשורים לעסק
  • הפרדת העסקים של בני זוג
  • יצוא בשיעור 25% לעסקים יצרניים
  • הפיכת העסק לחברה בתנאים מסוימים
  • כל הוצאה אחרת הקשורה לעסק
  • הוצאות נסיעה לחו”ל בענייני העסק או להשתלמות
  • הוצאות אחרות שנעשו בחו”ל לצרכי העסק – הוצאות כאלה מוכרות ממש כמו בארץ
  • רכישת רכב – קניה או ליסינג
  • הערכות לסוף שנת המס
  • הוצאות עבור תרומות – ניתן לקבל הנחה מהמיסים ששולמו במקרים מסוימים.
  • מגורים בישוב ספר
  • הוצאות בנק וריבית
  • חובת ניהול ניהול חשבון נפרד לעסק
  • קיזוז הפסדי ני”ע כנגד רווחי הון ורווחי ני”ע
  • קיזוז הפסד עסקי מרווחי ני”ע
  • קיזוז הפסדי עסק ממשכורת
  • קיזוז הפסדים בין בני זוג
  • הוצאות בניהול עסק מהבית

 

כדי שתוכלו לעשות את כל אלה אתם צריכים את ההכוונה שלנו. אנחנו מציעים לכם להיות עם ולהרגיש בלי – כלומר לנהל את החשבונות שלכם במחיר מצחיק ועדיין לקבל גב של רואה חשבון, גב של אחד המשרדים הגדולים בישראל.
הנה הפתרון שיתן לכם החזר מס הכנסה
שרותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים ב 99 ₪ לחודש בשיטת ucan2. שיטה שפיתחתי ועובדת כבר 8 שנים כמחלקה במשרד זיו שיפר ושות’. הנה מה ש UCAN2 – תעשה לכיס שלך כך שיהיה לך שקט נפשי ובטחון שהנהלת החשבונות שלך מתבצעת ללא טעויות:

  • מערכת אינטרנטית לרישום הוצאות והכנסות העסק – כך שתוכלו לעקוב אחר ההוצאות , הרווחיות ותזרים המזומנים שלכם ותדעו בוודאות אם העסק מרוויח או מפסיד. אנחנו לעזר בנושא זה בכל שלב.
  • אין צורך בידע מוקדם. לא במחשבים ולא בתחום הנהלת חשבונות כך שכל אחד יכול להפעיל את המערכת בקלי קלות.
  • בקרה שוטפת של מנהלי החשבונות שלנו על כל הפעולות הנרשמות על ידך – כך שתדעו שאין לכם טעויות ויש לכם שקט נפשי.
  • הפקת דוחות מע”מ, ניכויים ומקדמות למס הכנסה בכל זמן לצורך הגשתם כולל תשלום דרך האינטרנט ישירות לאתרי מע”מ ומס הכנסה או דרך הבנקים כך שלא תצטרכו לצאת מהבית אפילו לא כדי להגיש ולשלם את הדוחות.
  • הפקת תלושי שכר לעובדים (במידה ויש כאלה(.
  • יעוץ שוטף מרואי חשבון כך שתוכלו ליישם את הצעדים לחסכון עליהם דיברנו.
  • תמיכה וייעוץ במהלך כל שעות העבודה ללא צורך לצאת מהבית או מהמשרד.
  • יעוץ ל פתיחת עסק כך שכל אחד ידע מה מותר, מה אסור ומה החובות שחלות עליו בבואו להיות בעל עסק, וגם ידע שאופן ההתאגדות וההתנהלות שלו הינם האופטימליים ביותר.
  • תכנוני מס שוטפים.
  • יעוץ ותמיכה מיידיים ניתנים בפורום האתר ucan2, בצ’ט, בפגישה אישית, בסקייפ או בטלפון.
  • הדרכות, סדנאות, ניוזלטרים וספרות מקצועית כך שתמיד תהיו מעודכנים
  • והכל במחיר של 99 ש”ח לחודש בלבד – חסכון של אלפי שקלים בשנה.
  • ללא כל התחייבות.

 

הלקוחות שכבר עובדים אתנו שנים (לא כולל אלה שהצטרפו בשנה לאחרונה ) לא מבינים איך הם עבדו לפני כן – נכון , זה לקח קצת זמן להיכנס לזה – יש כאלה שנכנסו לעניין תוך חודש ויש כאלה שנכנסו לעניין תוך 3 חודשים , אבל לא יותר מזה!

 

השיטה שלנו תכניס אתכם לאט לאט לעניינים ואתם לא צריכים לדאוג מכך שאינכם מבינים את התחום. אחרי שתהיו אתנו זמן קצר מאד תתחילו להבין שהשד לא נורא והמילה “הנוראית” – מס הכנסה” או “הנהלת חשבונות” אינה מילה גסה. אנחנו מדריכים ומייצגים אתכם לאורך כל הדרך , אנחנו ניתן לכם את השקט הנפשי לו אתם זקוקים ואנחנו נראה לכם איך לחסוך הרבה כסף!

 

השירות שאני מציע לא משאיר אתכם לבד – אנחנו בודקים כל פעולה. יש לנו שירות לקוחות שלא קיים בשום מקום – 3 סוגים של יועצים בשירות הלקוחות הזמין שלנו – שרות לקוחות כללי, שירות לקוחות בנושאי מס הכנסה, שירות לקוחות בנושאי הנהלת חשבונות. וזה לא כולל את רואי החשבון שעומדים לרשותכם ליעוץ בכל זמן בטלפון , בסקייפ , בפורום או בפגישה אישית. מה שחשוב לי , שתהיה כאן הדדיות מלאה – אתם תהיו מרוצים מהשירות שלנו ואני אהיה מרוצה מכם כלקוחות וזאת הסיבה שאין כאן שום התחייבות , ניתן לצאת מהשירות בכל רגע. אני יכול לומר שמהניסיון שיש לנו , הלקוחות כמעט ולא עוזבים למעט סגירת עסקים וכדומה.

הירשמו עוד היום להנהלת חשבונות באינטרנט– התוכנה שלא תבינו איך עבדתם בלעדיה

כן, אפשר גם להרוויח כסף ממס הכנסה ולא רק לשלם!
איך עושים זאת? כדאי לצפות בסרטון.

המאמר מאת רו"ח זיו כרסנטי

שותף מנהל במשרד רואי החשבון "זיו שיפר ושות – רואי חשבון". מפקח מס הכנסה בעברו ומומחה בפתרון מחלוקות וטיפול בענייני מס הכנסה. רו"ח זיו כרסנטי מנהל את הקשר מול רשויות המס, הוא נשוי ואב ל 3 ילדים.

סניפים
חיפה
יוחנן הסנדלר 20, חיפה
תל אביב
רח' חומה ומגדל 16 בית יואל קומה 1
טבריה
רח' יוחנן בן זכאי 41 טבריה