ייעוץ פרישה לפנסיה

מדוע חשוב יועץ פרישה לפנסיה לפני או אחרי הפרישה.

כל מי שהגיע לגיל פרישה זכאי לקבל פטור ממס על כספי הפנסיה שלו!

עומד לצאת לפנסיה בקרוב? פנה אלינו עוד היום

יצאת כבר לפנסיה ? עדיין לא מאוחר!
אנו נבנה עבורך תכנית טרם הפרישה, כדי לנצל את מלוא האפשרויות לתכנון מס אופטימלי
ומימוש הזכויות שלך לפטור ממס , לחסכון של עשרות ומאות אלפי ₪.

עליך לזכור כי תכנון מקצועי ונכון לקראת הפרישה מהעבודה יכול להבטיח את רווחתך הכלכלית לאחר היציאה לפנסיה, תוך חיסכון של עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. לכן, אל תוותר על ייעוץ פרישה לפנסיה עם היועצים המנוסים שלנו במשרד רואי חשבון זיו שיפר ושות’, ובעזרת היועצים שלנו תוכל לנצל באופן מקסימלי את הטבות המס והמענקים שמגיעים לך ולהתאים את הפנסיה לתוכניות שלך בהווה ובעתיד.

בתוך כך, עליך לדעת כי כל אדם שמגיע לגיל הפרישה מהעבודה, כלומר יוצא לגמלאות, זכאי לקבל פטור ממס בשיעור של עשרות ומאות אלפי שקלים. רוב האנשים שמגיעים לגיל הפרישה אינם מודעים לכך שהפטור ממס אינו ניתן באופן גורף ובצורה אוטומטית וחייבים לבצע הליך ביורוקרטי מול רשות המיסים כדי לממש את מלוא הטבות המס, הזכויות והמענקים שמגיעים לך לפי דין.

מיהו יועץ המיסוי בפרישה ומה תפקידו?

יועץ מיסוי פרישה הוא מומחה פרישה או רואה חשבון או יועץ מס, המומחה במיסוי פנסיה ופיצויים. מדובר במערכת סבוכה של חוקים ומיסים הנוגעים לתחום הפרישה, וההכרות עימם אינה טריוויאלית כלל ועיקר. לראיה, גם אצל פקיד השומה תמצאו מחלקה נפרדת העוסקת במיסוי פנסיה ופיצויים.

יועץ הפרישה המקצועי ידע לבנות עבורכם תכנית טרם הפרישה אשר תחסוך עבורכם תשלום מיסים אשר רבים משלמים אותם מבלי שיידעו כלל שיש דרכים רבות למזער אותם. זו גם החשיבות הרבה שיש לייעוץ לפני הפרישה בפועל.

שירות ייעוץ פרישה לפנסיה במשרדנו מבוסס על תהליך מקיף ורב שלבי הכולל את השלבים הבאים:

  • פגישת היכרות אישית לצורך מיפוי צרכים ואפיון האפשרויות הניצבות בפניך.
  • איסוף מידע, מסמכים ונתונים רלוונטיים.
  • ניתוח נתונים ועיבוד המידע בין היתר באמצעות סימולטור מס פרישה.
  • תכנון מס אופטימלי ומיטבי במטרה לחסוך בתשלומי המס על מענקי הפרישה וקצבאות הפנסיה.
  • מילוי טפסים ושליחת בקשה מסודרת ומפורטת למס הכנסה.
  • הגשת אישורים ומסמכים למעסיק לאחר קבלת האישור ממס הכנסה ובדיקתו על ידי היועצים שלנו.
  • שליחת בקשות לגופים הפיננסיים המנהלים את הביטוח הפנסיוני שלך.
  • תכנון כלכלי לגיל הפרישה (לעצמאים ולשכירים).
  • ליווי אישי לאחר הגעתך לגיל הפרישה וסיוע במימוש מלוא הזכויות והטבות המס שמגיעות לך על פי חוק.

כיצד מתבצעת בדיקתו של יועץ מיסוי פרישה?

ראשית, יועץ הפרישה יבחן יחד אתכם את התכניות הקיימות שיש לכם בטווח הקצר ובטווח הארוך, ביחס למימוש האפשרי שלהן על פי התמונה הפיננסית העולה מבדיקת המוצרים הפנסיוניים שברשותכם.

בשלב שני יבדוק יועץ הפרישה לעומק את ההיבטים המיסויים שיש לכל אחת מהתכניות, אם על ידי משיכה חד פעמית של כספים ואם באמצעות קצבה חודשית, את הטבות המס המרביות להן אתם זכאים, את הרכב חסכונותיכם ואת הפרשותיכם החודשיות/השנתיות.

לכל תכנית משמעות משלה מבחינת מיסוי והדברים ייבחנו רק ביחס אליה, שכן כל תכנית אחרת עלולה לעלות בתוהו כשתגיעו למעמד המימוש שלה ותגלו כי מוטל על כספי הפיצויים או הפרישה שלכם מס כבד.

תפקידו של יועץ הפרישה הוא לבנות עבורכם חלופות למימוש מיטבי של כספי הפיצויים והפרישה, על פי מצב השוק ברגע הנתון ובעתיד הנראה לעין.

חשוב מאד לשמור את כל טפסי ה 161 שקיבלתם כאשר פרשתם מהמעסיקים השונים בימי חייכם – הם מאד חשובים לחישוב הפטור המגיע ולתכנון המס המיטבי עבורכם.

באופן כללי, יעוץ פרישה לפנסיה מציע את מעטפת השירותים הבאה:

  • ייעוץ בנושאי מס בגיל הפרישה ותכנון מס אופטימלי לצורך מימוש מלוא הטבות המס כאשר תצא לפנסיה.
  • ניתוח מעמיק ומקצועי של תוכניות הביטוח והפנסיה שלך, תוך התייחסות מקיפה להיבטי המס.
  • ליווי אישי ומקצועי בתהליך הסכם הפרישה.
  • טיפול מקצועי ויסודי בסוגיות המיסוי והפרישה.
  • תכנון מקורות ההכנסה גם לאחר היציאה לפנסיה על מנת להבטיח את רווחתך הכלכלית לאחר הפרישה.

מסמכים שיש להכין לפני ייעוץ פרישה לפנסיה

לפני הפגישה עם יועץ פרישה לפנסיה חשוב לאסוף ולהכין את המסמכים הבאים:

  • טופס 161 (סיום העסקה אצל המעסיק האחרון).
  • דוח פרופורמה ממדור שכר אצל המעסיק (סימולציה לפרישה).
  • טפסי 161 מכלל המעסיקים, כולל אישורים מפקיד השומה לצורך קיבוע זכויות, למי שפורד בגיל הפרישה (62 נשים, 67 גברים).
  • ריכוז נתונים פנסיוניים (באמצעות המסלקה הפנסיונית).
  • 3 תלושי שכר אחרונים.
  • הסכם פרישה (אם קיים).

למי מתאים השירות?

השירות המקצועי מתאים מאוד לשכירים, כולל מנהלים בכירים, לבעלי שליטה וכמובן גם לעצמאים. עדיף לפנות לייעוץ לפנסיה לפחות עשור לפני גיל הפרישה כדי לבצע שינויים בביטוחי הפנסיוני ולהחליף תוכנית אם יש בכך צורך.

מתי כדאי להיעזר בשירותיו של יועץ מיסוי פרישה?

את הפרישה ממקום העבודה והיציאה לפנסיה כדאי להתחיל לתכנן בגיל מוקדם, ולמעשה כבר בגיל צעיר יש להפריש כספים לביטוח הפנסיוני כדי לדאוג לעתיד. כאשר מגיעים לגיל 55 ומעלה חייבים לבצע תכנון לקראת הפרישה כדי להגיע לפנסיה עם מקסימום כספים פנסיוניים ונכסים פיננסיים.

בעזרתו של יועץ מיסוי פרישה מגדירים יעדים ומקורות הכנסה מול ההוצאות הצפויות, ובנוסף מטפלים בכספים הפנסיוניים המנוהלים ובהתאם לצורך מבצעים שינויים בתוכניות הפנסיה ובביטוחים, מחפשים אלטרנטיבות להגדלת התשואה, מנהלים מו”מ להורדת דמי הניהול ומתייחסים נכון לסוגיות המס כדי להבטיח מימוש מלא של הטבות המס שהמדינה מעניקה.

 

לא חסכת – לא שילמת!

 

למה כדאי לכם לבחור בנו?

ייעוץ מס לפורשים הינה אחת ההתמחויות שלנו, ויש לנו מעל 20 שנות ניסיון בתחום, דאגנו כבר לרבים מאד לממש את זכותם ולקבל החזרי מס עבור הפנסיה המשולמת להם.

אף אחד לא יספר לך מהן הזכויות שלך להטבות מס!

החוק קובע שכל פורש חייב להגיש את הטפסים המתאימים ולערוך את חישובי הפטור המגיעים לו, אף אחד לא יספר לך מה מגיע לך וכיצד לערוך את תחשיב הפטור המגיע לך – לכן אתה חייב להתייעץ עם מומחה למיסוי פרישה – פנה אלינו עוד היום ונגלה לך את מה שאף אחד לא מספר.

למרות שעבדת שנים רבות והשקעת מאמצים רבים בעבודתך – אין אף גורם שיספר לך מהן הזכויות שמגיעות לך וכיצד אתה יכול לממש את הטבות המס המגיעות לך על פי חוק. זהו נושא מורכב הדורש ידע וניסיון רב ויש לקבל החלטות חשובות העומדות להשפיע על חייך בגיל הפרישה, לכן חשוב לפנות לייעוץ פרישה לפנסיה ולהיערך נכון לקראת העתיד.

תכנית פרישה מותאמת אישית

הדבר הראשון ואולי החשוב ביותר שכדאי לדעת הוא, שניתן לתכנן את תקופת הפרישה שלנו מראש. זה לא מתחיל ונגמר בחישוב קר של כמה כסף יהיה לנו בתקופת הפרישה, אלא בתכנית מורכבת הכוללת תכנון מס מוקדם, לקיחת החלטות מושכלות הנוגעות לכספי הפיצויים וישפיעו במישרין ולטווח הארוך על כספי הפרישה ועל המס שתשלמו עליהם משך כל תקופת הפרישה שלכם עד 120

הגעת לגיל הפרישה? חשוב להגיע אלינו כדי לנצל באופן המיטבי את הפטורים ממס עבור הפנסיה שלך – פנה אלינו למידע נוסף.

 

זכור! לא חסכת – לא שילמת , התקשר עוד היום כדי שנבדוק איך אנחנו יכולים לעזור לך

סניפים
חיפה
יוחנן הסנדלר 20, חיפה
תל אביב
רח' חומה ומגדל 16 בית יואל קומה 1
טבריה
רח' יוחנן בן זכאי 41 טבריה