שאלות ותשובות

כיצד בוחרים רואה חשבון

מגיעים אלינו לקוחות רבים ובטרם מחליטים לבחור בנו , הם מעלים שאלות רבות כדי להחליט אם אנחנו מתאימים להם, ריכזנו את השאלות החשובות הדרושות לך כדי להחליט על בחירת משרד רואי חשבון.

טיפים מאת זיו, שיפר ושות' (שאלות ותשובות נוספות מתחת לסרטון)

  • אני עסק חדש לגמרי, איך אתם מלווים אותי בהקמת העסק ?

    בשלב ראשון נקיים פגישה כדי להבין ולאפיין את הצרכים שלך, לאחר מכן זיו, שיפר ושות' ילוו אותך בכל התהליכים במהלך החיים העסקיים, ימליצו לך על מגוון פתרונות וכלים לרבות סיוע ביישומם.
    משרדנו מלווה עסקים רבים ושותף לדרך , אנו רואים את התמונה הגדולה כך שנוכל לסייע לך להוציא מהכוח אל הפועל את האסטרטגיה העסקית שלך, יש לנו ניסיון עשיר ומגוון.

  • אני עסק קטן עם 10 עובדים, אתם לא "גדולים" עלי ?

    ממש לא , פירמת זיו, שיפר ושות' מעניקה שירותים למגוון רחב של עסקים בכל גודל החל מועסקים פטורים ועד לעסקים עם מאות עובדים.
    יש לנו לא מעט דוגמאות של עסקים שהחלו איתנו את הדרך כ"עסק קטן" , קיבלו מאיתנו ליווי צמוד וצמחו להיות "עסק גדול" – יש לנו פתרונות שמותאמים לכל סוג עסק בכל שלב.
    כאן המקום לציין שהעסקים הקטנים הם מנוע צמיחה משמעותי בכלכלת מדינת ישראל וגם במשרדנו.
    היתרון לעסק הקטן כלקוח שלנו הינו גדול הואיל ואנחנו מלווים עסקים גדולים וקטנים כאחד וזה אחד היתרונות הבולטים ללקוחות המצטרפים אלינו כי הם מקבלים שירות כמו כל עסק גדול אחר.
    הניסיון הרב שלנו בליווי עסקים בכל גודל מסייע לנו בהבנת הצרכים של העסק הקטן טוב יותר.

  • במה אתם שונים מכל משרדי רואי החשבון האחרים שראיתי באינטרנט ?

    זיו, שיפר ושות' הינה פירמת רואי חשבון עם ניסיון של 30 שנה, אנחנו מלווים מגוון רחב ביותר של עסקים מכל התחומים ויודעים לייצר פתרונות יצירתיים תוך שילוב חשיבה "מחוץ לקופסא" ויודעים להקיש מלקוח אחד לשני בשל היותנו אחד מ 50 המשרדים הגדולים בישראל.
    אחת החוזקות העיקריות של הפירמה היא השותפים והעובדים הבכירים אשר לכל אחד מהם יש התמחות ייחודית בתחומו והוא מביא ערך מוסף אשר בסופו של יום תורם לתהליך העסקי של הלקוח.
    אנו מקיימים באופן תדיר התייעצויות פנימיות לטובת הלקוחות ומיישמים דרך עבודה יעילה אשר חוסכת ללקוח עלויות רבות ומביאה לו את הפתרון המקצועי הכולל המותאם במיוחד עבורו.
    זיו, שיפר ושות' נמצאת בחזית הטכנולוגיה, מעודכנת ומיישמת חשיבה שמביאה לפעילות חדשנית לרבות הטמעת מערכות מידע טכנולוגיות המסייעות ללקוחותיה במגוון רחב של פתרונות.

  • חשוב לי שרואה החשבון שלי ייזום צעדים ורעיונות לשיפור – אתם עושים דברים כאלו ?

    בהחלט ,אחת החוזקות של פירמת זיו, שיפר ושות' הינה ייזום רעיונות לשיפור מתמיד, אנחנו חושבים על הלקוחות שלנו במהלך כל השנה, מקיימים פגישות, שיחות ותקשורת רציפה עם הלקוחות שלנו.
    הפידבקים המתקבלים מלקוחותינו מעידים על מעורבות גבוהה של הפירמה.
    בשבילנו לקוח הוא לא עוד בעל עסק אלא חבר במשפחת זיו, שיפר ושות'.

  • אני רוצה לעבור להיות לקוח של משרדכם – מה עלי לעשות ומה עלי לבחון?

    כשבעל עסק מבקש לעזוב את רואה החשבון שלו, יש לזה בדרך כלל סיבות אמיתיות.
    תקשורת לקויה, מהלכים לא מקצועיים או היעדר זמינות הן לרוב הסיבות בגללן מבקש בעל העסק לשכור את שירותיו של רואה חשבון אחר.
    חשוב לציין שיש סיבות נוספות כגון התאמת רואה החשבון לעסק. בהחלט יתכן מצב בו השתנו צרכי העסק עקב התפתחותו ויתכן שרואה החשבון הנוכחי אינו מתאים לעסק במצבו החדש.
    רובנו חוששים מהמהלך הזה ודוחים אותו עד שאנחנו מרגישים שאין לנו ברירה. נציין כי תהליכי קבלת החלטות עסקיות חייבות להתבצע מתוך ראיית טובת העסק ולא כדאי לערב שיקולים ריגשיים וזרים.
    מה צריך לעשות כדי לעבור מרואה חשבון אחד לאחר? איך זה משפיע על העסק ? אלה רק חלק מהשאלות ששואלים את עצמם בעלי עסקים המבקשים לעבור מרואה חשבון אחד לאחר.

    10 דברים שחשוב לדעת כשמחליפים רואה חשבון…..לקריאה לחץ כאן…

     

  • אני מעוניין להיות לקוח שלכם אבל העסק שלי נמצא בעיר אחרת - אפשר?

    כן, בהחלט!
    אנחנו חיים כיום בעולם וירטואלי בו ניתן לגשר בלי שום בעיה על מרחקים גאוגרפיים.
    אנחנו בין היחידים בארץ אשר ברשותם מערכות אונליין המאפשרות לך ליהנות מהשירותים שלנו למרות הריחוק הגאוגרפי.
    צור איתנו קשר ונספר לך כיצד נוכל להעניק לך שירות כזה.

  • עזבתי את משרד רואי החשבון שלי לאור העובדה שלאחר הגשת הדוח השנתי האחרון גיליתי שיש לי חובות ענקיים למס הכנסה וביטוח לאומי - כיצד אתם נוהגים כדי למנוע הישנות מקרים כאלה?

    אצלנו , תופעה כזו לא יכולה לקרות לך כי אנחנו בוחנים את הנתונים מיוזמתנו במהלך השנה ומתריעים מראש ראה הרחבה לנושא זה בלחיצה כאן.

  • כתבתם שאתם מתמחים בעסקים קטנים – למה הכוונה ?

    עסק קטן בהגדרה הוא עסק שמספר העובדים בו הוא עד 20 עובדים.

    ניהול עסק קטן מורכב מאלמנטים רבים ומגוונים כגון : ניהול כספים, ניהול כ"א , שיווק מכירות ופרסום, תפעול, שירות לקוחות ועוד.

    במקביל לצד העסקי והתפעולי, בעל העסק מתמודד עם קשיים כספיים וכלכליים כגון: תזרים מזומנים , ביטולי עסקאות, קושי בתחרות מול חברות גדולות, קשיי מימון, פיתוח עסקי וכו'.

    דווקא בשל המורכבויות שתוארו כאן, יש חשיבות עצומה לרואה החשבון המלווה את פעילות העסק.

    כבעל עסק קטן עליך לבחור נכון משרד רואי חשבון מבוסס ומקצועי , המכיר את כל החוקים והתקנות  הרבים הנוגעים לעסקים קטנים ואמון על שמירת העסק וכיוונו למניעת טעויות ותאונות מס לרבות תכנוני מס עתידיים.

    משרד רו"ח המלווה עסקים קטנים נדרש להתמודדות עם קשת רחבה של חוקים ותקנות, אשר דורשים הבנה רחבה וידע מקצועי ייחודי ורב, השונה במהותו מליווי עסקים בינוניים, גדולים או תאגידים.

    כדי לעמוד בכך, רואה חשבון שלך צריך להכיר בין היתר את: פקודת מס הכנסה, תקנות מס הכנסה, חוק מע"מ , חוק הביטוח הלאומי… כל אלה מונים מאות ואלפי סעיפים שלא לדבר על אלפי פסקי דין שיוצאים חדשות לבקרים ומפרשים את אלפי סעיפי החוק.
    אדם בודד, מוכשר ככל שיהיה, לא יכול להכיר את כל החומר, זאת, לעומת משרד רואי חשבון גדול המלווה אלפי עסקים קטנים במשך השנים, אשר המונה צוות עובדים מיומנים המכירים את מגוון האתגרים העומדים בפתחם של עסקים קטנים.

    ההיכרות הבלתי אמצעית והניסיון שנצבר בפירמת זיו שיפר, ובכלל זה הניסיון של כלל אנשי צוות הפירמה  בהתמודדות על מגוון עצום נושאים מקצועיים של אלפי עסקים קטנים,  אותם מלווה הפירמה, מהווה מאגר מידע ייחודי העומד לרשות לקוחותינו , בעלי העסקים הקטנים.

    נדרשת מומחיות של רואה חשבון מקצועי בהתנהלות מול הרשויות, הבנה והתמצאות בנושאים רבים ומגוונים של החוקים והתקנות הנוגעות לפעילות של עסקים קטנים, ועמידה בדרישות הרשויות.

    משרד רואי חשבון זיו שיפר ושות' , מנוסה בליווי של עסקים קטנים, מכיר את כל החוקים ויודע לכוון אותם  למציאת הפתרון המתאים.

    לסיכום, בהקמת עסק חדש, בחירת רואה החשבון היא לא פשוטה ויש להתחשב במספר רב של פרמטרים ושיקולים, כאשר היכולות המקצועית וההיכרות עם כל החומרים הרלוונטיים, חייבת להיות השיקול העיקרי.

  • אתם עוסקים גם במימון, קבלת אשראי לעסק ?

    כל עסק זקוק לאשראי, זה החמצן של העסקים החיוני לפעילותו. עסק ללא 'צינור' אשראי וללא תכנון מימון נכון הוא עסק הנמצא בסיכון.
    תכנון וגיוס אשראי עסקי בצורה נכונה המתאימה ליכולות העסק, הם התמחויות בפני עצמן.
    יש חשיבות שמשרד רואה חשבון שלך יידע מתי לגייס את האשראי, מאילו מקורות, וכמה אשראי נדרש לעסק שלך.
    חשוב לדעת מהו הפתרון המתאים לעסק מבין כלל הצעות האשראי , בין אם מדובר על אשראי בנקאי או חוץ בנקאי, כדי לא לגרור את העסק למחויבויות כספיות גדולות ומכבידות.

    לצורך קבלת אשראי עסקי יש לבוא מוכנים , מדובר על שלב חשוב במחזור החיים העסקי. לקבלת אשראי נדרשים בים היתר: הצגת מידע עסקי עדכני, דוחות עסקיים מדויקים, מצב  אשראי נוכחי , פרישת נכסים מול התחייבויות ועוד.   עבודה עם רואה חשבון בעל ניסיון בגיוס אשראי עסקי , המלווה את העסק ויודע להכין את העסק להגשת הבקשה לאשראי היא יתרון מהותי בקבלת האשראי.

    פירמת זיו שיפר יודעת לדבר ב'שפה הבנקאית', בשל היכרות עמוקה עם המערכת הבנקאית  בפרט, והמערכת הפיננסית בכלל, ומסייעת לעסקים קטנים וגדולים במציאת פתרונות אשראי ומימון נכונים.

  • פתחתי חנות אינטרנטית, אני צריך לדווח לרשויות המס ?

    כן, בהחלט.
    חנות אינטרנטית היא ככל עסק אחר בעולם הפיזי, גם אם בעליה הוא שכיר ואינו עצמאי.  העוסקים במסחר אלקטרוני כפופים לחוקים ולתקנות של רשויות המס בישראל וחשוב להכיר אותם.
    לפירמת  זיו שיפר יש ניסיון רב בליווי עסקי מסחר אלקטרוני, תוך התמחות מיוחדת באתרי מסחר אלקטרוני. למידע נוסף  ראה הרחבה…

  • אני בדיונים מול מס הכנסה על שומה עם סכומים גדולים וזקוק לייעוץ, אתם בעלי ניסיון בייצוג של לקוחות ?

    למשרדנו ניסיון רב בעבודה מול רשויות המס, כמו כן, במשרדנו מועסקים בעלי מקצועי יוצאי רשויות המס. אנו מטפלים במגוון רחב של תיקים מול כל פקידי השומה ברחבי הארץ, ורשמנו  הצלחות  בלתי מבוטלות בייצוג לקוחות מול רשויות המס.

    אחת ההתמחויות שלנו היא חילוץ עסקים מהסתבכות עם רשויות המס, אנו עושים זאת שנים רבות. במידה ואתה נמצא בסיטואציה הדורשת טיפול במקרים מסובכים – אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ ללא התחייבות עם מומחי המיסוי של זיו שיפר.
    לסיפורי הצלחה לחץ כאן….

  • אני מתלבט בין משרד רו"ח קטן לבין משרד רו"ח גדול....

    בניגוד לדעה הרווחת , המניחה שעסק הבוחר להצטרף  למשרד רו"ח קטן יזכה לתשומת לב ויחס אישי שחסרים במשרד גדול, המציאות אצלנו שונה לחלוטין.
    אין ספק שיתרון הגודל של המשרד המטפל הוא יתרון מובהק לעסקים קטנים.

    הצטרפות לפירמת רואי חשבון גדולה כגון "זיו שיפר" עם מספר שותפים ומספר עובדים גדול, מבטיחה רמת מקצועית גבוהה, מענה לאתגרים רבים ומגוונים, התאמת  מגוון השירותים באופן מדויק , אך תוך יחס אישי  ורמת זמינות גבוהה לעסק, בד"כ אפילו יותר ממשרד רו"ח קטן.
    יעידו על כך  לקוחות רבים שהגיעו אלינו ממשרדים קטנים ונשארו לטווח ארוך.

    חשוב להבין כי דווקא מספר השותפים והעובדים הרב תורם רבות לרמת זמינות גבוהה ללקוחותינו, ומתן מענה רחב תוך התייעצות ושיתוף הדדי של ידע מקצועי, מעובדים רבים.

  • אני לא מרוצה מרואה החשבון שלי אבל חושש לעזוב אותו ...

    כשבעל עסק מבקש לעזוב את רואה החשבון שלו, יש לזה בדרך כלל סיבות אמיתיות,
    תקשורת לקויה, מהלכים לא מקצועיים או היעדר זמינות.
    אלו הן לרוב הסיבות, בגללן מבקש בעל העסק לשכור את שירותיו של רואה חשבון אחר .
    כל בעל עסק צריך לקחת בחשבון שמגיעים לא אחת למצב בו השתנו צרכי העסק עקב התפתחותו ויתכן שרואה החשבון הנוכחי אינו מתאים לעסק במצבו החדש.

    תהליכי קבלת החלטות עסקיות חייבות להתבצע מתוך ראיית טובת העסק ולא כדאי לערב שיקולים רגשיים וזרים.

    בכל מקרה בו מגיע אלינו לקוח חדש, אנחנו לוקחים על עצמנו את הטיפול והאחראיות גם לתקופות העבר כך שהלקוח שלנו לא ישאיר חלל ריק בהגיע למשרדנו.

  • מהו הדור הבא של משרדי רואי החשבון – ומהם החידושים בתחום ראיית החשבון כפי שבאים אצלכם לידי ביטוי?

    משרד רואי חשבון מוביל  כמו "זיו שיפר", חייב להיות בחזית החדשנות, הטכנולוגיה והמקצוענות כדי לשמר את מיקומו ולהתאים לעולם העסקי המשתנה במהירות.

    כמה נושאי מפתח למשרד רואי החשבון של הדור הבא:

    משרד רו"ח מודרני יוזם ולא רק מגיב – זיו שיפר ושות' אינו מגיב לאירועים השוטפים אלא צופה מראש ופועל ראשון לנוכח שינויים רגולטיביים, מיסויים ואחרים. הלקוחות שלנו מקבלים מאיתנו שיחות באופן שוטף עם הדרכות והמלצות מקצועיות, ולא רק פעם בשנה לקראת הדו"ח השנתי.

    משרד רו"ח של הדור הבא מכיר את הטכנולוגיות החדשניות של העולם החשבונאי וחי את ה FINTECH , יש היום בשוק מגוון מערכות ותוכנות הנה"ח, הפקת מסמכים, מעקב תזרים מזומנים, ניהול עסקי ועוד. רו"ח מתקדם יודע לשלב את הדרישות החוקיות לניהול העסק ולהתאימן למערכות המתקדמות הנדרשות. תמו ימי פנקסי החשבוניות והאקסלים.

    לפירמת זיו שיפר יש מזה שנים רבות מערכות פיננסיות, חלקן מובילות שוק (/www.invoice4u.co.il/ /www.ucan2.co.il) , המסייעות לקהל עסקים רב לנהל את העסק הצורה מתקדמת ויעילה. בחירת הטכנולגיות הפיננסיות המתאימות הופכות להיות חלק מהפרוטפוליו של משרדי רואי חשבון.

    שיתוף ידע -רואה החשבון הוא האדם שמכיר את פעילות העסקים לעומק, יותר מכל אדם אחר למעט הבעלים, ולעיתים אף יותר ממנו. בעל העסק יכול למצוא את המידע ברחבי הרשת, לכן חשוב שרו"ח יפעל לשתף את הלקוח במידע הרלוונטי ויסייע בישום ההמלצות ולא להסתפק בייעוץ נטו. המידע כבר לא נמצא אצל קבוצת אנשים מצומצמת.

    מסחר אלקטרוני – כל בעל עסק צריך לשאול את עצמו אם רואה החשבון שלו יידע לתמוך בפעילות העסקית שלו ברשת, האם ידע להנחות אותו לאחר פיתחת חנות מסחר אלקטרוני ?

    רואי החשבון של הדור הבא מכירים את כללי המסחר האלקטרוני, יודעים מהו תשלום ב paypal ומהו המסמך אשר אמור להישלח לאחר כל עסקה, כמו גם את תקנות המיסים המחייבות את העוסקים בסחר אלקטרוני. בתחום זה יש עדיין חוסר ידע רב הן מצד העסקים והן מצד אנשי המקצוע.

    ידע משולב כזה הוא הסטנדרט החדש אליו צריכים לשאוף.

    התאמת שירותים גמישה – עסקים שונים בשלבי חיים שונים, צריכים מגוון שירותים משתנה. משרדי רואי החשבון הקטנים צריכים לאחוז בידע מגוון ורחב מאי פעם – כדי לתת מענה גמיש , יצירתי, ויוצא מהקופסה לעסקים שמשתנים במהירות.