טיפים לרכישת נדלן בתקופת מיתון

תקופת מיתון רבות עוברות על שוק העובדים בארץ ישראל. לעיתים אנו בתקופת שפל ולעיתים בתקופת שיא. לכל תקופה צריך לתת את הטון שלה, להתנהג בהתאם ולהיות מחושבים וזהירים על מנת שלא ניפול ונוכל להמשיך לצמוח בתקופת השיא הבאה. תקופות של מיתון הן תקופות קשות הן לשוק העבודה בארץ והן לעובדים עצמם. אך אם נדע איך להתנהל בהם בצורה נכונה, איך לעשות ארגון מחדש לבית, לעסק ולהתנהלות הכלכלית בכלל נצליח לעבור את התקופה בשלום.

 

במצב של מיתון, לא פשוט להשקיע בשום דבר, במיוחד שלא בנכס, בנדלן. אך למרות הקושי, דווקא בתקופה זו של שפל שבה אף אחד לא קונה שום נכס, זו התקופה הטובה ביותר לרכוש שכן אז המחירים נמוכים בהרבה. לכן, מומלץ להתאמץ מעט ולרכוש נכס דווקא בתקופת המיתון. אבל איך עושים זאת?? לפניכם מספר טיפים לרכישת נדלן בתקופת מיתון:

  • ניתן לרכוש נדלן מוזנח וישן הדורש שיפוץ נרחב. נכס זה זול בצורה משמעותית מנכס שבנוי היטב, מנכס חדיש ומשוכלל. את השיפוץ ניתן לדחות לימים טובים יותר או אם אכן מתאפשר לבצע ישר במועד הקניה. מכירת הנכס או השכרת הנכס לאחר השיפוץ תניב רווח יפה ותאפשר לבעל הבית או הדירה לשלם את המשכנתא בלב קל יותר ובראש שקט.
  • כמו כן, בתקופות מיתון, ניתן לרכוש נכס באזור בו מחירי הנכס לרכישה זולים אך מחירי ההשכרה יקרים. כמו למשל בבאר שבע, באזור אוניברסיטת בן גוריון, כל הסטודנטים הלומדים באוניברסיטה זו מתגוררים בשכירות באזור. מחירי הדירות לרכישה בשכונות מסביב מאוד זולים ואילו מחירי השכירות גבוהים וזה מהסיבה הפשוטה שיש ביקוש רב לדירות להשכרה ואין כל כך היצע ואילו אין ביקוש לרכישת דירות ויש הרבה היצע, מומלץ להתייעץ עם חברה המתמחה בהשקעות ושיווק של נדלן. מומחי החברה יעזרו לכם לרכוש את הנכס המתאים ביותר בלי לגרום נזק רב מידי לכיס וילוו אתכם בכל תהליך הקנייה. אודות החברה ניתן לקרוא ברחבי האינטרנט.
  • האופציה המומלצת ביותר במצב של מיתון היא לגייס הון ראשוני מכובד מכל מקום אפשרי ולהתאמץ מאוד ולקנות במחירי השפל דירה נאה. לאחר מכן, כאשר השוק יהיה שוב בשיאו ניתן להשכיר את הנכס במחיר טוב ממש המאפשר תשלום המשכנתא ואפילו להרוויח.

 

השקעה חכמה של נדלן בתקופת מיתון דורשת עבודת הכנה, עבודת שטח נרחבת, מחשבה מעמיקה וכמובן הון ראשוני מסוים. חשוב! לא להיות קשובים לדחפים בלתי נשלטים אלא להתנהל בצורה חכמה ויעילה עם נשימה עמוקה והרבה סבלנות.

המאמר מאת רו"ח זיו כרסנטי

שותף מנהל במשרד רואי החשבון "זיו שיפר ושות – רואי חשבון". מפקח מס הכנסה בעברו ומומחה בפתרון מחלוקות וטיפול בענייני מס הכנסה. רו"ח זיו כרסנטי מנהל את הקשר מול רשויות המס, הוא נשוי ואב ל 3 ילדים.

סניפים
חיפה
יוחנן הסנדלר 20, חיפה
תל אביב
רח' חומה ומגדל 16 בית יואל קומה 1
טבריה
רח' יוחנן בן זכאי 41 טבריה