איך לבחור יועץ מס

המאמר מאת: רו”ח זיו כרסנטי

הצלחת העסק שלכם תלויה בגורמים רבים, ויש להתנהל נכון מול רשויות המס השונות, להקפיד על ניהול תקין, לקבל החלטות פיננסיות שקולות על סמך נתוני אמת, לחסוך בחבות המס בדרכים לגיטימיות ועוד. כדי להצליח בעסק מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים כמו רואה חשבון שהינו תמיד יועץ מס מוסמך.

 

אילו שירותים מציע רואה חשבון שהינו יועץ מס

כל רואה חשבון הינו יועץ המס והוא איש מקצוע מוסמך האחראי על תחומים רבים כגון: מילוי דוחות לרשויות המס (מע”מ, מס הכנסה), מילוי והפקת דוחות הנוגעים להיבטי מיסוי, מילוי דו”ח שנתי שכל עסק נדרש להגיש למס הכנסה, ייצוג נישומים בפני רשויות המס, תכנון מס, תיאום והחזרים מסים ומתן ייעוץ בתחומים פיננסיים. בנוסף, היועץ יכול לסייע לכם בתכנון מס בינלאומי, הוא מתמחה בין היתר בייעוץ עסקי, ומתוקף תפקידו הוא יכול לסייע בהקמת עסק חדש ולייעץ בנושאים כמו מיסוי מקרקעין ועוד.
בעזרת יועץ המס המוסמך אתם יכולים לבצע תכנון מס מותאם אישית במטרה להפחית את חבות המס שעליכם לשלם, וזאת כמובן בדרכים מקובלות וחוקיות. תכנון מס הוא שירות חשוב והכרחי לכל עסק, יש לציין כי תכנון מס מהווה חלק בלתי נפרד מניהול העסק, וניתן לחסוך ולהפחית את תשלומי המס בדרכים לגיטימיות.

 

כיצד יועץ המס עוזר לעסק שלכם

יועץ מס מוסמך יכול לסייע לכל עצמאי (עוסק פטור או עוסק מורשה), לחברות ולארגונים. היועץ חייב להיות בעל רישיון בתחום, הוא מטפל בנושאים רבים הקשורים לניהול העסק, ותפקידו לייצג את הנישום בפני רשויות המס, למלא ולהגיש דוחות לרשויות המס, לנצל זכויות והטבות המס המגיעות לכם, ולמעשה אחד התפקידים החשובים ביותר שלו הוא להפחית את נטל תשלומי המס המוטלים עליכם.
בנוסף, היועץ יכול לבצע את הנהלת החשבונות עבור החברה שלכם, למרות שכיום רבים מהעצמאים החלו לבצע הנהלת חשבונות באינטרנט ולא במיקור חוץ. כדאי לדעת כי יועצי המס בישראל מציעים שירות לעצמאים, לחברות וגם ללקוחות פרטיים כמו שכירים ופנסיונרים. בעזרת היועץ המקצועי והמוסמך העסק שלכם יכול לחסוך הרבה מאוד כסף, וחשוב לזכור כי מערכת המסים בישראל נחשבת למורכבת ורק אנשי מקצוע בעלי ידע מתאים מסוגלים למצוא פתרונות שונים כדי להפחית את תשלומי המס ולקבל החזרים גבוהים.

 

האם כל עסק חייב יועץ מס

באופן כללי, לכל העסקים כדאי לבחור רואה חשבון שהינו יועץ מס מוסמך, יחד עם זאת עוסקים פטורים ועסקים קטנים המגלגלים מחזור הכנסות שנתי נמוך יכולים לוותר על שירותיו של היועץ אולם זה לא מומלץ.
חברה בע”מ או עמותה – חייבת להיעזר בשירותיו של רואה חשבון שאמון על נושא של ייעוץ מס, אך כדאי גם לעוסקים פטורים לשכור את שירותיו של היועץ כדי להימנע מבעיות מול רשויות המס וכדי להשאיר לאיש המקצוע את הטיפול בדוחות שיש להגיש ובהתנהלות מול מע”מ ומס הכנסה. כמו כן, רוב יועצי המס מציעים הנהלת חשבונות ותחת קורת גג אחת ניתן לקבל מענה לשני השירותים הנדרשים בכל העסקים.

 

איך לבחור נכון רואה חשבון שהינו ועץ מס מוסמך

כדי לבחור נכון  יועץ מס עליכם להתייחס לפרמטרים הבאים:

  • הכשרה מקצועית – עליכם לדרוש מהיועץ להציג בפניכם את הדיפלומה שלו. רק יועץ מס בעל הסמכה רשאי לתת לכם שירות ולייצג אתכם בפני רשות המסים בישראל.
  • ותק וניסיון מקצועי – כדאי לבחור רק יועץ בעל ותק וניסיון רב בתחום, ככל שיש ליועץ יותר ותק בענף הידע שלו מעמיק ומקיף יותר.
  • מעטפת שירותים – כדאי לבדוק מראש מהם השירותים שיועץ המס מסוגל לספק לעסק ולכם, למשל הנהלת חשבונות, ייצוג בפני רשות המסים, תכנון מס בינלאומי וכו’.
  • יחס אישי – עדיף לבחור יועץ מקצועי ומוסמך המציע שירות ברמה גבוהה ויחס אישי וחם לכל לקוחותיו, גם לבעלי עסקים קטנים.

 

האם כל רואה חשבון הינו יועץ מס

כן בהחלט – כל רואה חשבון מוסמך לעסוק בייעוץ מס וזהו חלק חשוב בעבודתו וליווי שהוא מעניק ללקוחותיו – עוסקים מורשים, עוסקים פטורים וחברות בע”מ.

היכנסו למאמרים מקצועיים נוספים בנושא תכנון ומיסוי

 

רואי חשבון - זיו שיפר ושות'

ייעוץ והכוונה לפרישה

המאמר מאת רו"ח זיו כרסנטי

שותף מנהל במשרד רואי החשבון "זיו שיפר ושות – רואי חשבון". מפקח מס הכנסה בעברו ומומחה בפתרון מחלוקות וטיפול בענייני מס הכנסה. רו"ח זיו כרסנטי מנהל את הקשר מול רשויות המס, הוא נשוי ואב ל 3 ילדים.

סניפים
חיפה
יוחנן הסנדלר 20, חיפה
תל אביב
רח' חומה ומגדל 16 בית יואל קומה 1
טבריה
רח' יוחנן בן זכאי 41 טבריה