חשוב לדעת עם מי יש לך עסק

המאמר מאת: יורם שיפר

עוסקים – היזהרו עם רישום החשבוניות , מהיום יש לכם מטלה נוספת.

לא אחת נתקל כל עסק במטלות שעליו למלא עבור שלטונות המס על מנת לעמוד בתנאי החוק כמו ביצוע ניכוי מס במקור מספקים והעברת המס אל הרשויות , מטלה שגורמת לטרחה רבה וכל מהותה הוא גביית כסף עבור המדינה , או ביצוע פעולות רבות ומרגיזות על מנת שהמדינה תכיר בחובות אבודים ועוד.

מהיום , מצטרפת מטלה חדשה על כל עסק , היכן שהרשויות לא מצליחות , מוטל הנטל והעומס על האזרח הקטן – מלחמה בחשבוניות מזויפות שהיא מכת מדינה שעד כה לא הצליחו למגר אותה.

מהיום מוטלת על כל עסק לוודא שהחשבוניות עבור ההוצאות אותן הוא רושם בספריו ומקזז את מע”מ התשומות – הין תקינות , חוקיות , מפיק החשבונית הינו עסק רשום במע”מ , בעל אישורים נאותים ובתוקף , לא אתפלא אם בעתיד נראה גם חובה לוודא כי אותו עסק נוהג גם לשלם את חובות המס שלו על מנת שהחשבוניות ממנו יוכרו לכל עניין.

במה הדברים אמורים ?

בפסק דין של בית המשפט המחוזי בירושלים מיום 31/5/2007 ( ע”ש 5042/05 פורסם בירחון מיסים) נקבע כי לא יוכרו תשומות של עוסק שקוזזו בספריו כיוון שלא ערך את כל הבדיקות על מנת לוודא שהחשבוניות הוצאו כדין – מונח אותו מרחיב בית המשפט לכלל פעולות שעל העוסק לבצע על מנת לעמוד במטלה זו.

יש לוודא שמבצע העבודה או מוכר הטובין הוא זה שהפיק את החשבונית .

יש לוודא שלאותו עסק קיימת תעודת עוסק מורשה , ושיש לתעודה זו תוקף עכשווי.

יש לוודא שלעסק זה אישור על ניהול ספרים ממס הכנסה ואישור על ניכוי במקור.

בכל מקרה שלא תוכח בדיקה כזו על ידי מקזז התשומות ותהיה בעיה עם עוסק זה – לא יוכרו התשומות שנוכו בגין חשבונית זו ויותר מכך , העסק יקבל גם קנס וספריו יפסלו.

רבים לא מודעים לסכנה הרובצת לפתחם של העסקים – לא בעלי העסקים , לא רואי החשבון ולא מנהלי החשבונות – מהיום יש להיות ערניים שבעתיים ולבדוק כל חשבונית אם היא תקינה וחוקית.

לאחרונה , נוספה אפשרות קלה וזמינה לבצע את הבדיקה , פעולה שלא התאפשרה עד לזמן האחרון – ניתן לבדוק רישום כל עסק ותקיפות האישורים שלו באתר האינטרנט של רשות המיסים על יד הקשת מספר העוסק מורשה שלו וקבלת כל האישורים אליהם הוא זכאי – רישום תקף במע”מ , אישור ניהול ספרים וניכוי מס במקור.

הנה הקישור

 

המאמר מאת רו"ח יורם שיפר

שותף מנהל במשרד רואי החשבון "זיו שיפר ושות – רואי חשבון". רו"ח יורם שיפר הינו יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2 , invoice4u ועוד כמה וכמה מערכות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה. הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים, נשוי, אב ל 3 ילדים ובסך הכול ממש שמח בחלקו.

סניפים
חיפה
יוחנן הסנדלר 20, חיפה
תל אביב
רח' חומה ומגדל 16 בית יואל קומה 1
טבריה
רח' יוחנן בן זכאי 41 טבריה