שיטת רישום הכנסות

המאמר מאת: יורם שיפר

קיימות שתי שיטות לדיווח על הכנסות – שיטת מזומן – לפיה ההכנסה מוכרת רק עם קבלת התשלום גם אם הוצאה כבר חשבונית מס, או שיטה מצטברת – לפיה ההכנסה מוכרת מיד עם המכירה או מתן השירות.

יש לקחת בחשבון כי באופן מקביל , ההכרה היא גם בהוצאות על פי אותה שיטה , כלומר הכרה במועד הפירעון בפועל בשיטת מזומן או במועד מתן ההתחייבות (בכפוף לעקרון ההקבלה) – במקרה של השיטה המצטברת.

אתן דוגמא: יעקב שהינו יועץ כלכלי נתן שירות בחודש נובמבר של שנת המס 2015 , נתן חשבונית מס למקבל השירות באתו חודש , אולם קיבל את התמורה בחודש ינואר של שנת המס 2016 .

לפי שיטת מזומן , ההכנסה כולה,תוכר רק בשנת המס 2016 (למרות שיצאה חשבונית) ולפי השיטה המצטברת – תרשם ההכנסה כולה בשנת המס 2015 .

ישנם מקרים בהם כדאי לדווח למס הכנסה בשיטת מזומן וישנם מקרים הפוכים.

לא כל אחד רשאי לדווח בשיטת מזומן – בפסק דין ה”שומרים” נקבע כי מי שאינו מחזיק במלאי רשאי לדווח בשיטת מזומן.

כדאי לקחת בחשבון את האפשרות הזו ובעזרת רואה חשבון ויישום כל הכללים הנלווים לבחירת השיטה , ניתן לתכנן את חבויות המס בהתאם.

היכנסו למאמר מקצועי אודות תכנון מס

המאמר מאת רו"ח יורם שיפר

שותף מנהל במשרד רואי החשבון "זיו שיפר ושות – רואי חשבון". רו"ח יורם שיפר הינו יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2 , invoice4u ועוד כמה וכמה מערכות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה. הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים, נשוי, אב ל 3 ילדים ובסך הכול ממש שמח בחלקו.

סניפים
חיפה
יוחנן הסנדלר 20, חיפה
תל אביב
רח' חומה ומגדל 16 בית יואל קומה 1
טבריה
רח' יוחנן בן זכאי 41 טבריה